Ben je een zorgverstrekker?
Jouw rol als zorgverstrekker
Een zorgvrager is van jou afhankelijk, van jouw informatie, kennis, vaardigheden en wettelijke bevoegdheden. Maar door ziekte afhankelijk worden, voelt slecht aan en kan weerstand creëren. Door adequate informatie, empathische communicatie, gedeelde besluitvorming en het versterken van de zelfredzaamheid van je zorgvragers kan je dat negatieve gevoel verminderen. Dat is ook in jouw belang. Het resultaat is immers een betrokken zorgvrager die met jou samenwerkt in wederzijds respect. Zorgvrager en zorgverstrekker zitten dan samen aan het stuur.
Onze blogs
Einde van een inspirerend traject: vzw Patient Empowerment rondt haar missie af
In mei 2026 houdt de vzw Patient Empowerment op te bestaan. De Raad van Bestuur heeft een stand van zaken opgemaakt. Ze stelt na meer dan vijf jaar intensieve communicatie vast dat ze erin is geslaagd het concept ‘patient empowerment’ op de kaart te zetten in onze gezondheidszorg.
Tien kleine blogjes van elk 2026 tekens. De eerste over RECHTEN
Nr. 1 van 10 blogs, met elk 2026 lettertekens. Omdat de vzw er in 2026 mee ophoudt. Deze eerste over RECHTEN.
Uitmuntend zijn in patiëntervaring, hoe doe je dat?
Uitmuntend zijn in patiëntervaring en kwaliteit is één van de strategische prioriteiten binnen het Jessa Ziekenhuis in Hasselt. Maar hoe breng je zo’n visie in de praktijk?



