De partners van de VZW

De vzw Patient Empowerment krijgt geen overheidssteun. Daardoor steunen we voor onze werking volledig op velen: vrijwilligers, individuele en corporate leden en ook van organisaties die in natura en/of financieel steunen. Onderstaande partners zijn we zeer dankbaar voor hun hulp. Zonder hen zou de vzw Patient Empowerment niet bestaan.

De VZW blijft te allen tijde onafhankelijk. Met elke partner wordt een formele overeenkomst gesloten die expliciet de onafhankelijkheid van elke partner stipuleert.

Boehringer Ingelheim, een onafhankelijk familiebedrijf opgericht in 1885 door de familie Boehringer, streeft ernaar baanbrekende therapieën voor aandoeningen, waar nog steeds medische noden zijn, te ontwikkelen. Het bedrijf denkt niet in kwartalen maar in generaties om zo een verschil te kunnen maken in de levens van patiënten. Boehringer Ingelheim wil samen met patiënten de therapieën en zorgoplossingen van morgen uitbouwen en daarom ijveren we ernaar een partner te zijn van patiëntenorganisaties en degenen die zij vertegenwoordigen. We zijn als partner zodus erg trots om de missie van de vzw Patient Empowerment mee te ondersteunen. Voor meer informatie, bezoek https://www.boehringer-ingelheim.be/nl.

Takeda

Takeda zet zich in om betere gezondheid en een heldere toekomst te bieden aan mensen wereldwijd. We streven ernaar levensveranderende behandelingen te ontdekken en te leveren in onze kerngebieden, waaronder gastro-intestinale en ontstekingsziekten, zeldzame ziekten, plasma-afgeleide therapieën, oncologie, neurowetenschappen en vaccins. Samen met onze partners streven we ernaar de patiëntervaring te verbeteren en een nieuwe grens van behandelopties te bevorderen via onze dynamische en diverse pijplijn. Als toonaangevend, waarden-gedreven en op R&D gericht biofarmaceutisch bedrijf met hoofdkantoor in Japan, worden we geleid door onze toewijding aan patiënten, onze mensen en de planeet. Onze medewerkers aanwezig in ongeveer 80 landen en regio’s zetten zich dagelijks in voor ons doel en onze waarden die ons al meer dan twee eeuwen definiëren. Voor meer informatie, bezoek www.takeda.com.

Takeda

IQVIA is wereldleider in het gebruik van data, technologie, geavanceerde analyses en menselijke expertise om klanten te helpen de gezondheidszorg – en de menselijke gezondheid – vooruit te helpen. IQVIA maakt een innovatiever, effectiever en efficiënter gezondheidszorgsysteem mogelijk en creëert baanbrekende oplossingen die bedrijfs- en patiëntresultaten in de gezondheidszorg transformeren. Samen met klanten en partners stimuleert IQVIA die transformatie door op intelligente wijze de juiste inzichten aan te reiken en  hierbij de technologie met mensen/patiënten te verbinden.

Inventing for Life is reeds meer dan een eeuw het credo van MSD. Als toonaangevend wereldwijd biofarmaceutisch bedrijf ontwikkeld MSD innovatieve geneesmiddelen en vaccins voor de meest uitdagende ziekten ter wereld. MSD is de handelsnaam van Merck & Co., Inc., met hoofdkantoor in Kenilworth, NJ, USA. Onze geneesmiddelen op voorschrift, vaccins, biologische therapieën en diergeneesmiddelen, beschikbaar in meer dan 140 landen, bieden innovatieve gezondheidsoplossingen. We zetten ook in om de toegang tot gezondheidszorg te vergroten door middel van ons breed innovatiebeleid, onze programma’s en samenwerkingsverbanden. Meer dan ooit heeft MSD vandaag een voortrekkersrol in de preventie en behandeling van ziekten die mensen en gemeenschappen over de hele wereld bedreigen. Kanker, cardio-metabole aandoeningen, de ziekte van Alzheimer, infectieziekten zoals COVID-19, HIV en Ebola, alsook de aanpak van belangrijke dierenziekten behoren tot onze topprioriteiten.

Novartis werkt nauw samen met patiëntenverenigingen om naar nieuwe manieren te zoeken om het leven van patiënten te verbeteren en verlengen. Systematisch rekening houden met de mening en ervaringen van patiënten in een vroeg stadium van de ontwikkeling van een geneesmiddel is van essentieel belang. Wij streven ernaar de stem van patiënten en zorgverleners zo veel mogelijk op te nemen bij alles wat wij doen, gedurende de hele levenscyclus van een geneesmiddel. Enkel door naar elkaar te luisteren, elkaar beter te begrijpen en samen de handen uit de mouwen te steken kunnen we de levenskwaliteit van patiënten verbeteren en de geneeskunde heruitvinden. Vandaar ons engagement om mee onze schouders te zetten onder de projecten van Patient Empowerment.

Sanofi is een innovatieve farmaceutische onderneming. Door middel van wetenschappelijk onderzoek streven we ernaar ziekten te voorkomen en te bestrijden. Als partner in de gezondheidszorg zet Sanofi zich in voor de gezondheid, levenskwaliteit en het welzijn van de patiënt. Info op https://www.sanofi.be/nl

De beleving van de patiënt is gebaseerd op zijn ervaringen met de diagnose van zijn ziekte, zijn therapeutische behandeling, zijn relatie met de verzorgers, de impact van de ziekte op zijn sociale, familiale en professionele leven, enz. Indien alle voorgaande aspecten in rekening worden gebracht, geloven we bij Pfizer dat dit kan bijdragen tot het ontwerpen van een zorgtraject en gezondheidssysteem ontwikkeld voor, maar vooral met de patiënt. Dit is de reden waarom Patient Empowerment ons nauw aan het hart ligt en wij de vereniging steunen. De patiënt actiever betrekken bij het management van zijn ziekte, en ook bij zijn interacties met het verzorgend personeel, past perfect in onze visie van een zorgtraject waarin de patiënt centraal staat.

ARNULF.BE staat voor de Belgische cartoonist Arnout Fierens. Hij is o.m. gespecialiseerd in cartoons en strips over werk, bedrijfsleven, milieu, politiek, kunst & cultuur, diversiteit en gezondheid. Hij is de huiscartoonist van de vzw Patient Empowerment. Zo tekende hij cartoons voor het basisboek ‘Balanceren tussen macht en onmacht, Patient empowerment als grondslag voor gelijkwaardigheid in de relatie patiënt-arts’ van prof Edgard Eeckman, tekende hij live op de voorstelling van het boek op de Antwerpse Boekenbeurs en maakte hij de cartoons voor de campagne ‘Elke stap zet je samen’ die op 26 oktober wordt gelanceerd.

ZORG Magazine is hét vakblad voor leidinggevenden in de zorg. Rond dit vakblad is een community ontstaan die ook via digitale kanalen en verschillende events geïnspireerd wordt. De digitale kanalen bestaan uit een nieuwssite, een nieuwsapp, een e-nieuwsbrief en social media. Op vlak van events organiseert ZORG Magazine jaarlijks 4 seminaries, 4 workshops, een prestigieus gala/awardshow en een buitenlands zorgcongres. Onze missie is eenvoudig: we willen de zorgsector inspireren en naar een hoger niveau tillen door best practices uit de zorgsector te delen met onze doelgroep via het vakblad, de digitale kanalen en events.

 

Key-Vision is een marketing- en communicatie-adviesbedrijf dat helpt bij het implementeren van de marketing-gedachte in uw activiteiten door middel van co-creatie en coaching. Rolf Verlinden: “We ondersteunen de vzw Patient Empowerment omdat we geloven dat de resultaten ervan zullen bijdragen tot een vlotter en draaglijker genezingsproces bij langdurig zieke mensen.”

TomatoLab creëert unieke verhalen op maat van zijn opdrachtgevers, door de juiste experts samen te brengen waarbij kwaliteit, meerwaarde en vertrouwen centraal staan. Vincent Knecht: “Tomatolab gelooft in de meerwaarde van Patiënt Empowerment omdat ook hier dialoog en vertrouwen essentieel zijn en een positieve impact kunnen hebben op het herstelproces van zieken.”

Leleu Group is van oorsprong een familiebedrijf dat opgericht werd in 1938, ondertussen bestuurd door de 3de generatie. Vandaag is het via diversificatie een ‘full service dienstenbedrijf’ in de grafische sector. De klant staat ‘centraal’ en alles wordt gedaan om de klant maximaal te ‘ontzorgen’. Expertise en ervaring in de sector zijn er een absolute zekerheid. Leleu Group steunt graag de VZW Patiënt empowerment in haar communicatie naar haar doelgroepen. Hans Leleu: “Wij geloven in de kracht van dialoog tussen patiënt en zorgverlener, die aanzet tot een sneller herstel vanuit het gevoel ook effectief betrokken te zijn bij het genezingsproces”.

Verhoest Verzekert is een kantoor gespecialiseerd in verzekeringsoplossingen voor particulieren, zelfstandigen en ondernemers. Daarbij wil het vooral een partner zijn die haar klanten helpt om hun dromen te realiseren en hun toekomst veilig te stellen. Zij onderscheiden zich door maatwerk en het ontzorgen van hu n klanten is voor hen een absolute prioriteit. Hanz Verhoest: “Het ondersteunen van een patiëntenvereniging als Patient Empowerment VZW vinden wij een belangrijk onderdeel van één van onze bedrijfswaarden.”

Bij Vinckbusiness hoeft u zich geen zorgen te maken. Webdesign, wireframing, webdevelopment (met een focus op WordPress en Angular Development) & hosting: wij ontwerpen, bouwen en onderhouden uw website. Met onze unieke werkstijl -op basis van vertrouwen en een persoonlijke klantenrelatie- garanderen wij een succesvolle samenwerking! Robin Vinck: “Wij steunen de VZW omdat Patient Empowerment cruciaal kan zijn bij een sneller en spoediger herstel van de patiënt.”

Stairway, the only way is up. Dat is onze visie. Als boutique digital marketing agency begeleiden we ondernemingen en organisaties naar digitale maturiteit. Via doordachte strategieën, online marketing tactieken en data helpen wij straffe resultaten te behalen.

Organisaties in de zorg- en welzijnssector streven naar kwalitatieve dienstverlening. Perceptie van patiënten, cliënten, bewoners of bezoekers is daarbij een belangrijke graadmeter. Ook geëngageerde medewerkers spelen daarbij een sleutelrol. BING Research is een gespecialiseerd marktonderzoeksbureau dat perceptie in kaart brengt en vergelijkt met de sector. Zo ondersteunen en adviseren we organisaties in hun streven naar hogere tevredenheid, loyaliteit, motivatie,… We doen dit door zelf in te zetten op een duurzame relatie met onze partners. Wij willen hen telkens opnieuw een wow-gevoel bezorgen. Onderzoeksresultaten stellen we visueel aantrekkelijk voor. Cijfers op zich zeggen niet alles: we helpen steeds bij de interpretatie. Dat vraagt immers ervaring. Zowel kennis over marktonderzoek, als over HRM, zorgmarketing, marktsegmentering en inzicht in recente trends en ontwikkelingen stellen we ter beschikking. De vzw Patiënt Empowerment zien we als een bondgenoot in het streven naar excellente gezondheidszorg aan patiënten.