De partners van de VZW

Een vereniging zonder winstgevend doel kan niets realiseren zonder de steun van velen, van vrijwilligers, van individuele en corporate leden en ook van organisaties die in natura en/of financieel steunen. Onderstaande partners zijn we zeer dankbaar voor hun steun. 

De VZW blijft te allen tijde onafhankelijk.

Sanofi is een innovatieve farmaceutische onderneming. Door middel van wetenschappelijk onderzoek streven we ernaar ziekten te voorkomen en te bestrijden. Als partner in de gezondheidszorg zet Sanofi zich in voor de gezondheid, levenskwaliteit en het welzijn van de patiënt. Info op https://www.sanofi.be/nl

Accord Group helpt mensen en organisaties om zich te verbinden met hun waarden en hun potentieel te ontplooien in steeds veranderende contexten. Accord Group neemt de nieuwe paradigmaverschuiving ernstig.
Het succes van een organisatie wordt bepaald door de mate waarin ze alles en iedereen kan afstemmen rond het doel dat moet worden vormgegeven. Dat organisatorische doel is dynamisch en moet voldoen aan de toenemende verwachtingen van haar stakeholders. Accord Group wordt vertegenwoordigd door Fabiaan Van Vrekhem. Info op https://accordgroup.be/partners/fabiaan-van-vrekhem.

AbbVie is een wereldwijd onderzoeksgebaseerd biofarmaceutisch bedrijf. Haar missie bestaat erin haar deskundigheid, menselijk potentieel en unieke benadering van innovatie aan te wenden om innovatieve therapieën te ontwikkelen voor de aanpak van ernstige en chronische aandoeningen. Het AbbVie DNA is erop gericht om een betekenisvolle impact te hebben op het leven van patiënten. Daarom zetten alle medewerkers van AbbVie zich dagelijks in om de patiënt centraal te stellen en worden de belevingen, noden en wensen van deze patiënten vooropgesteld bij het onderzoek naar innovatieve therapieën. Daarnaast is toegang tot behandelingen een prioriteit. Er wordt ingezet op het vergroten van ziektebekendheid en het in dialoog treden met beleidsmakers. AbbVie gelooft dat door het verbinden van alle schakels in het gezondheidszorgsysteem de patiënt en zijn naasten de kans krijgen om het heft in eigen handen te nemen. AbbVie is aanwezig in meer dan 75 landen en telt wereldwijd meer dan 30.000 medewerkers. Deze focussen zich op vijf therapeutische gebieden: immunologie, oncologie, neurowetenschap, oogheelkunde en virologie. Meer informatie over AbbVie BeLux op www.abbvie.be  of https://www.facebook.com/AbbVieBeLux/.

Norgine is een toonaangevend Europees gespecialiseerd farmaceutisch bedrijf dat al meer dan een eeuw lang innoverende geneesmiddelen naar patiënten brengt. Ons engagement om het leven van mensen te veranderen, drijft alles wat we doen en onze Europese ervaring, volledig geïntegreerde infrastructuur en uitzonderlijke partnering stelt ons in staat om snel creatieve oplossingen toe te passen om levensveranderende geneesmiddelen naar patiënten te brengen waartoe ze anders misschien geen toegang zouden krijgen. Norgine is er trots op in 2020 wereldwijd 22 miljoen patiënten te hebben geholpen en €448 miljoen aan netto produktomzet te hebben gegenereerd. Norgine heeft een directe aanwezigheid in 12 Europese landen, evenals Australië en Nieuw-Zeeland. We hebben ook een sterk wereldwijd netwerk van partnerschappen in niet-Norgine markten. In 2012 richtte Norgine “Norgine Ventures” op, een aanvullend bedrijf dat innovatieve bedrijven in de gezondheidszorg ondersteunt door het verstrekken van schuldfinanciering in Europa en de VS. Voor meer informatie kunt u terecht op www.norgineventures.com.

ARNULF.BE staat voor de Belgische cartoonist Arnout Fierens. Hij is o.m. gespecialiseerd in cartoons en strips over werk, bedrijfsleven, milieu, politiek, kunst & cultuur, diversiteit en gezondheid. Hij is de huiscartoonist van de vzw Patient Empowerment. Zo tekende hij cartoons voor het basisboek ‘Balanceren tussen macht en onmacht, Patient empowerment als grondslag voor gelijkwaardigheid in de relatie patiënt-arts’ van prof Edgard Eeckman, tekende hij live op de voorstelling van het boek op de Antwerpse Boekenbeurs en maakte hij de cartoons voor de campagne ‘Elke stap zet je samen’ die op 26 oktober wordt gelanceerd.

ZORG Magazine is hét vakblad voor leidinggevenden in de zorg. Rond dit vakblad is een community ontstaan die ook via digitale kanalen en verschillende events geïnspireerd wordt. De digitale kanalen bestaan uit een nieuwssite, een nieuwsapp, een e-nieuwsbrief en social media. Op vlak van events organiseert ZORG Magazine jaarlijks 4 seminaries, 4 workshops, een prestigieus gala/awardshow en een buitenlands zorgcongres. Onze missie is eenvoudig: we willen de zorgsector inspireren en naar een hoger niveau tillen door best practices uit de zorgsector te delen met onze doelgroep via het vakblad, de digitale kanalen en events.

 

THE Institute is een Belgische VZW die op een onafhankelijke manier kennisdelende activiteiten organiseert, met en voor zijn leden, kandidaat leden en andere geïnteresseerden in de gezondheidssector. De onderwerpen kunnen verschillende aspecten van een gezondheidssysteem omvatten. Het netwerk karakter van THE Institute laat ons toe om hoogstaande expertise, diepgaande ervaringen en gespecialiseerde kennis te delen en samen te brengen in communities, om zo betere inzichten te verwerven en de interactie tussen leden te faciliteren.

 

Persona Accountants onderscheidt zich van andere organisaties die met gevarieerd advies bedrijven ondersteunen, omdat het sterk is in het begeleiden van bedrijven in elke ‘levensfase’: bij opstart, bij aanpassing van strategie, bij overdracht, fusie of overname. Het denkt graag met zijn klanten mee en wijst ook op mogelijke opportuniteiten. De dienstverlening wordt gekenmerkt door hoge betrokkenheid, efficiëntie en pro-activiteit. Persona Accountants ondersteunt graag de VZW Patiënt Empowerment met raad en daad omdat het graag mensen helpt die een goed doel willen verwezenlijken. Het draagt zijn steentje bij door het verlenen van bijstand een aantal maatschappelijk waardevolle projecten.

Key-Vision is een marketing- en communicatie-adviesbedrijf dat helpt bij het implementeren van de marketing-gedachte in uw activiteiten door middel van co-creatie en coaching. Rolf Verlinden: “We ondersteunen de vzw Patient Empowerment omdat we geloven dat de resultaten ervan zullen bijdragen tot een vlotter en draaglijker genezingsproces bij langdurig zieke mensen.”

TomatoLab creëert unieke verhalen op maat van zijn opdrachtgevers, door de juiste experts samen te brengen waarbij kwaliteit, meerwaarde en vertrouwen centraal staan. Vincent Knecht: “Tomatolab gelooft in de meerwaarde van Patiënt Empowerment omdat ook hier dialoog en vertrouwen essentieel zijn en een positieve impact kunnen hebben op het herstelproces van zieken.”

Leleu Group is van oorsprong een familiebedrijf dat opgericht werd in 1938, ondertussen bestuurd door de 3de generatie. Vandaag is het via diversificatie een ‘full service dienstenbedrijf’ in de grafische sector. De klant staat ‘centraal’ en alles wordt gedaan om de klant maximaal te ‘ontzorgen’. Expertise en ervaring in de sector zijn er een absolute zekerheid. Leleu Group steunt graag de VZW Patiënt empowerment in haar communicatie naar haar doelgroepen. Hans Leleu: “Wij geloven in de kracht van dialoog tussen patiënt en zorgverlener, die aanzet tot een sneller herstel vanuit het gevoel ook effectief betrokken te zijn bij het genezingsproces”.

Verhoest Verzekert is een kantoor gespecialiseerd in verzekeringsoplossingen voor particulieren, zelfstandigen en ondernemers. Daarbij wil het vooral een partner zijn die haar klanten helpt om hun dromen te realiseren en hun toekomst veilig te stellen. Zij onderscheiden zich door maatwerk en het ontzorgen van hu n klanten is voor hen een absolute prioriteit. Hanz Verhoest: “Het ondersteunen van een patiëntenvereniging als Patient Empowerment VZW vinden wij een belangrijk onderdeel van één van onze bedrijfswaarden.”

Bij Vinckbusiness hoeft u zich geen zorgen te maken. Webdesign, wireframing, webdevelopment (met een focus op WordPress en Angular Development) & hosting: wij ontwerpen, bouwen en onderhouden uw website. Met onze unieke werkstijl -op basis van vertrouwen en een persoonlijke klantenrelatie- garanderen wij een succesvolle samenwerking! Robin Vinck: “Wij steunen de VZW omdat Patient Empowerment cruciaal kan zijn bij een sneller en spoediger herstel van de patiënt.”

De beleving van de patiënt is gebaseerd op zijn ervaringen met de diagnose van zijn ziekte, zijn therapeutische behandeling, zijn relatie met de verzorgers, de impact van de ziekte op zijn sociale, familiale en professionele leven, enz. Indien alle voorgaande aspecten in rekening worden gebracht, geloven we bij Pfizer dat dit kan bijdragen tot het ontwerpen van een zorgtraject en gezondheidssysteem ontwikkeld voor, maar vooral met de patiënt. Dit is de reden waarom Patient Empowerment ons nauw aan het hart ligt en wij de vereniging steunen. De patiënt actiever betrekken bij het management van zijn ziekte, en ook bij zijn interacties met het verzorgend personeel, past perfect in onze visie van een zorgtraject waarin de patiënt centraal staat.

Stairway, the only way is up. Dat is onze visie. Als boutique digital marketing agency begeleiden we ondernemingen en organisaties naar digitale maturiteit. Via doordachte strategieën, online marketing tactieken en data helpen wij straffe resultaten te behalen.

Organisaties in de zorg- en welzijnssector streven naar kwalitatieve dienstverlening. Perceptie van patiënten, cliënten, bewoners of bezoekers is daarbij een belangrijke graadmeter. Ook geëngageerde medewerkers spelen daarbij een sleutelrol. BING Research is een gespecialiseerd marktonderzoeksbureau dat perceptie in kaart brengt en vergelijkt met de sector. Zo ondersteunen en adviseren we organisaties in hun streven naar hogere tevredenheid, loyaliteit, motivatie,… We doen dit door zelf in te zetten op een duurzame relatie met onze partners. Wij willen hen telkens opnieuw een wow-gevoel bezorgen. Onderzoeksresultaten stellen we visueel aantrekkelijk voor. Cijfers op zich zeggen niet alles: we helpen steeds bij de interpretatie. Dat vraagt immers ervaring. Zowel kennis over marktonderzoek, als over HRM, zorgmarketing, marktsegmentering en inzicht in recente trends en ontwikkelingen stellen we ter beschikking. De vzw Patiënt Empowerment zien we als een bondgenoot in het streven naar excellente gezondheidszorg aan patiënten.

Inventing for Life is reeds meer dan een eeuw het credo van MSD. Als toonaangevend wereldwijd biofarmaceutisch bedrijf ontwikkeld MSD innovatieve geneesmiddelen en vaccins voor de meest uitdagende ziekten ter wereld. MSD is de handelsnaam van Merck & Co., Inc., met hoofdkantoor in Kenilworth, NJ, USA. Onze geneesmiddelen op voorschrift, vaccins, biologische therapieën en diergeneesmiddelen, beschikbaar in meer dan 140 landen, bieden innovatieve gezondheidsoplossingen. We zetten ook in om de toegang tot gezondheidszorg te vergroten door middel van ons breed innovatiebeleid, onze programma’s en samenwerkingsverbanden. Meer dan ooit heeft MSD vandaag een voortrekkersrol in de preventie en behandeling van ziekten die mensen en gemeenschappen over de hele wereld bedreigen. Kanker, cardio-metabole aandoeningen, de ziekte van Alzheimer, infectieziekten zoals COVID-19, HIV en Ebola, alsook de aanpak van belangrijke dierenziekten behoren tot onze topprioriteiten.